Robotbankár és bankkalkulátor teheti hatékonnyá a bankokat

A bankok és pénzintézetek az elsők között kezdték meg a digitális átállást világszerte, de még mindig sok terület maradt, ahol az ügyfélközpontú megoldások hatékonyabbá tehetők.

Nem mindegy, hogy milyen informatikai és szoftveres háttér segíti az átállást, az ügyfelek ugyanis hamar elfordulnak a nem kellően „felkészült” robottanácsadóktól, reklámtáblaként használt online bankkalkulátoroktól. Az intelligens workflowrendszerek hazai szakértőiként a pénzügyi területen hatékonyan alkalmazható megoldásokat jártuk körbe, megvizsgálva, hogy milyen szempontok mentén érdemes kiválasztani a megfelelő partnert.

Felkészületlen robottanácsadók helyett intelligens digitális szakértők

Az első és legkézenfekvőbb terület a digitális szakértők alkalmazására a pénzintézetek ügyfélfolyamatainak optimalizálása. Egy jól integrált alkalmazás ugyanis jelentős terhet vesz le az ügyfélkiszolgálással foglalkozó munkatársak válláról, tehermentesítve őket, de akár bizonyos területen teljesen ki is váltva tevékenységüket.

Egyre több szolgáltató cég online felületén jelennek meg chatrobotokba integrált digitális tanácsadók, akik az előre megadott információk alapján próbálnak segítséget nyújtani az ügyfeleknek az adott céggel vagy annak szolgáltatásaival kapcsolatban. Ezek a legtöbb esetben sikeresen meg tudják válaszolni a nyitvatartással, elérhetőséggel kapcsolatos kérdéseket, de hamar elakadnak egy komplexebb ügyféligény kielégítése során.

Ilyen feladat például egy hiteligényléssel kapcsolatos jogosultság mérlegelése. „A pénzintézeteknek komplex ügyfélfolyamataik hatékony optimalizálásához intelligens workflowrendszerekre és testre szabott digitális robotszakértőkre van szükségük. Ezek a robotszakértők a döntési problémát magas szintű logikai leírással támogatják, és az ügyfelek számára elérhetővé teszik a javaslat hátterét magyarázó forrásokat (például jogszabályokat, rendeleteket, szabályzatokat) is. Ez az ügyfelek önkiszolgálása mellett az ügyintézők tehermentesítését és az ügyfélszolgálatok munkájának hatékonyságát is javítják. Ugyanezen kritériumok igazak a közintézmények komplex rendszereire is.” – fejtette ki Szőke Ákos, a Multilogic Kft. digitális technológiai igazgatója, az intelligens rendszerek üzletágvezetője.

Bankkalkulátor: testreszabott, hiteles és ellenőrizhető

Mára nagyon népszerűvé váltak az online elérhető különféle pénzügyi termékeket összehasonlító kalkulátorok, akár biztosítási, akár más pénzügyi termékekkel kapcsolatban.

Sok esetben azonban a felhasználók azt tapasztalhatják, hogy azok sajnos úgy működnek, mint egyes cégek online reklámanyagai. Hiszen a döntéseiket gyakran nem a hirdetmények teljes körű feltételrendszerének birtokában hozzák meg, így nem adnak hiteles információkat az ügyfeleknek, ami rontja ezen szolgáltatások megítélését.

Egy valódi bankkalkulátor vagy hitelkalkulátor azonban képes arra, hogy néhány, az ügyféltől származó információ begyűjtését követően, annak igényeihez leginkább illeszkedő, testre szabott és megbízható szolgáltatást/terméket kínáljon. Ezen javaslatokat a rendszer a mesterséges intelligencia alapú megközelítése révén – akár az eredeti termékleírásokra, szabályokra mutató link vagy letölthető dokumentumok formájában – a felhasználó számára elérhetővé teszi.

Digitális transzformáció: felhasználóbarát és költséghatékony

Sok cég számára a digitális szolgáltatások bevezetését nehezíti az a feltételezés, hogy ezen alkalmazások működtetéséhez új, költséges informatikai és szoftverháttér kiépítése, üzemeltetéséhez pedig drága dolgozói tréningek szükségesek. Szerencsére nem feltétlenül.

A mesterséges intelligencia alapú digitális szakértők és intelligens workflowrendszerek szabványos API-jaik segítségével könnyen integrálhatók meglévő vállalati informatikai rendszerekbe, beépíthetők keresőkbe, chatbotokba, kalkulátorokba vagy mobil alkalmazásokba. A moduláris felépítésükből adódóan pedig rugalmasan igazíthatók az eltérő ügyféligényekhez. Az egyes munkafolyamatok létrehozása pedig nem igényel programozói tudást: azok magas szintű logikai folyamatleírással hozhatók létre, egy erre kialakított szerkesztő segítségével. A legtöbb esetben tehát külön dolgozói tréningekre sincs szükség.

A Multilogicról

A Multilogic Kft. 100 százalékban hazai tulajdonú szoftverfejlesztő cég, amely működését innovatív, automatizált tudásra épülő megoldások jellemzik, például bankkalkulátor, robotszakértő. Főként pénzügyi területen alkalmazott mesterséges intelligencia alapú szoftvereit több mint 15 országban értékesítették.

Kiterjedt és erős kutatói, illetve egyetemi kapcsolatrendszerrel rendelkezik, emellett több mint 15 rangos, nemzetközi projektekben való részvétele és 25+ tapasztalt alkalmazottja garantálja megalapozott informatikai megoldásait 1986 óta.

Szerző: Multilogic

Dátum: 2020-01-02

Kapcsolat

További információkat kérek a termékről

Köszönjük az érdeklődést, hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!

További információkat kérek a termékről

Köszönjük az érdeklődést, hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!